5.14.2013

Super Duper Frustration.... = (

Assalamualaikum w.b.t and hye peeps!!


This is my 7th post and i'm so frustated...


almost turn to be like this pak cik....

WHY??

it's a very very very long story..
tapi kita pendek kan lah eh..


well, saya mengaku saya bukanlah seorang pelajar yang cemerlang.. result pun tak seberapa je..so, few months ago, after the spm result keluar, tawaran untuk Program Khas Mara dibuka.. walaupun hati tau result tak seberapa, tapi masih lagi teringin nak jadi student under mara...so, scrolling the list bidang pengajian yang ditawarkan....syarat kelayakan....by the way, lupa nak bagi tau, saya isi benda ni pkul 10++p.m...*2 jam before permohonan ditutup

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Gotcha!!! Biomedic.. InsyaAllah.. my last hope...

so, tawwakal to Allah s.w.t..


months after that, i was wandering around the internet and unintentionally found a web site that shows list of scholarships...so, secara tak sengaja, saya terbuka portal mara....n guess what???
it's the last day of confirmation on the mara interview...

ok, relax syera, relax...

Sila masukkan no kad pengenalan anda..
950916------
Submit...
.
.
.
.
.
.


Tahniah Nor Syahirah Azahar..anda berjaya.blablablabla
Tarikh: -- April 2013..
Tempat: MRSM kat Kedah...

what is this all about.. bumi macam stop kejap..eh, hari ni berapa hari bulan..
lari-lari-lari ke ruang tamu...

Ma, hari ni berapa hari bulan

errr~ -- hari bulan.. kenapa...

owh...erm, ma -- hari bulan tu esok kan ma??

aah..esok.. kenapa

agak-agak kalau bertolak lepas subuh, sempat tak sampai kedah by morning.. kakngah ada interview mara..borang2 pun tak isi lagi...  

=='

ok, lepas tu, segalanya history...
lintang pukang rumah tu sebab nak isi borang bagai...

ok...ni bukan rumah saya..ni rumah cik Google..saya pinjam je

banyak la jugak yang kena print..
eh, ada satu tak boleh print, k klik lagi, klik lagi, klik lagi...
ok, memang tak boleh, maybe system breakdown, cuba lagi lah kejap lagi...

siap2 barang... ok... semua da siap, jom tido awal, esok kena jawab soalan..
tarik selimut............Eh jap, aku ta study pape ni.. nak jawab pe esok...herm, tawwakal jela...

so, esoknya, da sampai sana, cuak tak terkata..tengok keliling...haisy, segan pulak dikelilingi budak2 bijak bestari Malaysia ni...Saya ni berapa A je pun... dah la dapat course yang tak terbayang akan dapat...


Jurusan : Bahasa Sepanyol
Persediaan: 2 Tahun di Intec Shah Alam..
Fly : 4 Tahun Sepanyol...

ok, walau pun agak pelik, tapi saya terima dengan reda..maybe ni ketentuan Allah untuk saya.. Mungkin rezeki saya dekat Sepanyol..sapa tahu kan.. untung2 dapat mamat Spain sorang..eceh~

alololo~ comelnya.. ekekeke~ ni crush lama.. Kaka namanya...

ok, abaikan..
waktu nak daftar, beraturlah dalam barisan yang sangat lah panjang...keliling semua budak laki yang tinggi2...segannya saya..huhuhu.. then, ada sorang budak ni yang tarik perhatian saya..sebab apa?? sebab saya perasan dia ada pegang borang yang ada gambar saiz pasport...

Oh Man!!! 
habis ar aku.....  =='

and the rest is history... selesai pun jawab soalan mara tu dengan jayanya.. orang kat pendaftaran tu kata, jangan risau, nanti pihak mara akan contact balik...fine..

hari ni (14mei), tergerak hati nak bukak portal mara...Guess what??

Sebarang permohonan yang tidak lengkap tidak akan diterima serta merta...


Ya Allah, aku terima ujian mu....
byebye Spain.. 


byebye Universidad Complutense de Madrid..


sian kat opah, tak capai hajat dia nak tengok cucu dia ni terbang ke Portugis
* opah tak boleh hafal nama sepanyol walau da ulang banyak kali...hahaha

byebye Kaka...

jangan sedih sangat Kaka..it's hard for me too..huhuhu~


to my parent, i'm so sorry..
to orang tu, i'm sorry, tak kesampaian...silap saya jugak..cuai..pray for me, InsyaAllah by our plan...

so kawan2, buat kerja hati2..jangan cuai..nanti nyesal seumur hidup..terlepas peluang keemasan..

tapi jangan salah takdir.. semuanya telah dirancang and believe me, it's the best plan for you..

guys, be happy always..leave it to God..He plans the best for us...

p/s: doakan saya dapat asasi undang-undang


XOXO,
uknoWho




No comments:

Post a Comment

A much needed rant : 28th April 2021

*Disclaimer: This post was written on 28th April 2021. 2.10 am. Few months before turning 26 y.o. I'm not sure when I'll publish thi...